MarocGo.reismee.nl

Aangekomen in Rabat

Salaam! Onze eerste blog vanuit Marokko!

We zijn aangekomen in Fez! Het was een hele reis. Een week van te voren was ik al bezig met een koffer inpakken. Ik mocht er namelijk twee meenemen, dus ik dacht; dat haal ik makkelijk met de kilo’s. Dus niet! Ik had elke keer teveel, dus ik ben de hele week aan het wegen geweest om te kijken hoe ik uitkwam en wat ik echt wilde meenemen en wat ietsjes minder.

Uiteindelijk had ik nog twee kilo per koffer te veel. Ik schaam me wel een beetje want Melina en Maya hebben hun backpack tas en dat is het. Wauw. Respect voor hen.

Ik zag erg op tegen het vliegen, vooral het opstijgen vond ik niet leuk maar eenmaal in de lucht voelde ik me al wat beter en kon ik mij ontspannen. Al in het vliegtuig viel mij op dat veel (marokkaanse) mensen ons aankeken. We zijn ook natuurlijk met vijf meiden (+ een hele boel koffers en tassen). Na een goede vlucht kwamen we aan in Fez. Ik maakte zodra we uit het vliegtuig stapte een foto van het mooie uitzicht. Het vliegveld lag langs het water met palmbomen. Ik werd gelijk aangesproken dat ik geen foto’s mocht maken. Dat was ik vergeten: uit respect is het handig om eerst om toestemming hiervoor te vragen. Dat was ik in mijn enthousiasme vergeten. Oeps. Ik voel me een beetje een domme Hollandse toerist.

Hierna liepen we naar de taxi’s. Die al met grote getallen bij het vliegveld staan. We gingen onderhandelen over de prijs. Heel handig is om dit van te voren te doen, zodat je achteraf geen hele hoog prijs betaald. Eenmaal veilig aangekomen in ons hotel en na ons een beetje opgefrist te hebben gingen we op zoek naar een restaurant om te eten. Hiervoor moesten we ook met de taxi want we wilden graag eten in de Medina. De medina betekent dat dit het oude gedeelte is van de stad. Dit is vaak een steeg met daaraan weer gangetjes met overal kleine winkeltjes met eten, kruiden, schoenen, kleding, sieraden van alles wat, heel gezellig. Ons huis waar we verblijven in Rabat grenst aan de Medina. Toen we door deze steeg liepen, werd er veel naar ons geroepen. Iedereen wilt wat van ons en dat vond ik vervelend. Ondertussen waren we een uur aan het zoeken naar een soort restaurant. Alles is heel klein. Verder zag ik alleen maar mannen op straat lopen en erg weinig vrouwen. We werden aangesproken door een jongen dat zijn moeder een restaurant had. Omdat we al een uur liepen dacht we, we zien het wel. We liepen echt door kleine zand steegjes, links rechts. Overal lag hier vuilnis, gaten in de stegen, kattenpoep, veel katten en honden. Vooral veel kleine katjes die er erg schattig uit zagen. (Nee, ik ga ze niet aaien, aangezien ik dat aan iedereen van het thuisfront heb beloofd.) Heel erg zielig wel. We kwamen uit in een leuk restaurant waar we lekker hebben gegeten! Terug naar de taxi, was het ondertussen al 22.15 uur. Ik vond het een beetje griezelig omdat alle winkeltjes dicht waren en het een stuk minder druk was. En weer veel mannen overal. Ik heb onderweg 1 vrouw gezien maar meer niet.

De volgende dag gingen we om 08.40 uur met de trein naar Rabat. We wilden de snel trein nemen, deze was twee uur. Maar deze ging drie uur later dan het tijdstip dat we afgesproken hadden met Ali, onze begeleider in Rabat. Dus namen we de stoptrein, deze duurde 3,5 uur. We kwamen 12.15 uur in Rabat. Dit was weer een heel avontuur aangezien we veel ste veel (en ik zware) koffers hadden. deze stonden eerst met pijn en moeite in het gangpad maar hierdoor kon er niemand langs. Uiteindelijk moesten we verplaatsen naar een coupe, met alle koffers. wat een gesleep. Ik ben ondertussen al heel wat spierballen rijker. Eeenmaal aangekomen in Rabat was dit een andere wereld. Rabat zag er heel mooi en modern uit. Fez was een oude stad.

Marokko is echt een totaal ander land. Nu al veel nieuwe indrukken gekregen. Erg leuk! Maar ook nog te veel om te leren, haha.

Tot mijn volgende blog! Iedere week ong. Schrijft er iemand een blog.

Me eselemeh. Betekent tot ziens! Carola

Reacties

Reacties

Lieske (Commundo)

Hé Carola, wat tof om je verhaal te lezen. Ik zag jullie slepen met alle koffers naar de taxi's en in de trein. Sterker: ik zag je spierballen groeien!
Nu voorlopig hoef je even niet meer te zeulen, kan je lekker acclimatiseren en genieten van de mooie stad Rabat!
Geniet ervan allemaal!! Wij kijken hier uit naar jullie vervolgverhaal!

Yola(Commundo)

Salaam Carola, wat observeer en schrijf je leuk. Ik zie je spierballen groeien maar jou ook. Over 3 maandjes kijk je denk ik anders tegen sommige dingen aan maar je zal altijd Carola blijven. Topper! Groeten aan de andere dames en lekker ontdekken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo